Canberra

15 februari 2018 - Canberra, Australië

Via de ‘fruitschaal van Australië’, voormalige goudvelden en door de bergen rijden we richting Sydney. Een niet hele populaire route, want we zien weinig toeristen. Maar het is wel weer een hele tocht.

Vandaag zijn we in Canberra geweest. De ene Australiër raadt het je af omdat de hele stad volgens het idee van een architect is aangelegd. De ander vindt dat je, als je zo dichtbij bent, moet gaan. Carberra is tenslotte de hoofdstad van Australië.

Met de hele grote en brede straten en het aangelegde water snappen we wel wat er wordt bedoeld. Er zijn heel veel musea, maar wij hebben het Australian War Memorial bezocht. Dit bleek eigenlijk een heel groot museum te zijn met aandacht voor de eerste en tweede wereldoorlog en de oorlog in afghanistan. Mooi opgezet met speciale licht- en geluidshows op en rond grote bommenwerpers en andere vliegtuigen die aan het dak van een deel van het museum hangen.

The Hall of Memory is erg indrukwekkend. De namen van ruim 102.000 omgekomen soldaten sinds het begin van de vorige eeuw staan hier vermeld.

Daarna zijn we doorgereden naar het dorp Cooma. Dit is een bergdorp waar we ski’s kunnen huren en kopen, maar gelukkig hebben we die niet nodig. :)

Morgen rijden we naar de kust onder Sydney waar we twee nachten op een camping aan het strand verblijven. En daarna... daar denken we nog maar even niet aan!

1. Aart en Annick:
    15 februari 2018
    Indrukwekkend hoor! Mooi allemaal en wat gaat de tijd toch snel... geniet nog verder met volle teugen😘
  2. Nel Kraaijeveld:
    Wat een mooie reis en foto's weer.blijven genieten. Groetjes 😘😘
  3. Joke:
    15 februari 2018
    Geweldig, dat museum!Wat een gevarieerde reis maken jullie!Liefs, ook van pa❤️
  4. Jiska:
    15 februari 2018
    Mooi zeg weer... Daarna duurt nog heel lang. Bovendien krijg ik ook echt bijna medelijden, want daarna gaan jullie naar een heel lelijk eiland 😂! Blijven genieten 😘