Pinguïns

28 januari 2018 - Stanley, Tasmania, Australia, Australië

In de vorige blog schreven we over Bicheno en hoe we daar naar pinguïns gingen zoeken. Die hebben we gevonden! Niet veel, want deze kleine beesten (ze wegen maar één kilo en zijn 40 cm groot) komen in het donker aan land. Ze gaan dan terug naar het nest om hun jong te voeden.

Sinds we Bicheno hebben verlaten zijn we aan de noordkant van Tasmanië nog veel meer plekken tegengekomen waar deze dieren aan land komen. Je moet wel geluk hebben om te zien, maar hopelijk gaat dat vanavond ook weer lukken. We zitten nu in Stanley en we hebben al een mooie locatie ontdekt. Foto’s maken lukt helaas niet heel goed, want deze dieren kunnen niet tegen fel licht. Zij hebben namelijk geen oogleden en kunnen hun ogen niet sluiten. We staan twee dagen op deze geweldige plek aan de zee. Op weg hierheen hebben we veel mooie witte zandstranden en natuur gezien. Tasmanië is echt onbeschrijflijk mooi!

Dinsdag vertrekken we naar Cradle Mountain. We hebben onze camping middenin dit natuurgebied al geboekt. Het moet hier geweldig zijn, dus we kijken ook daar erg naar uit!

1. Aart en Annick:
    28 januari 2018
    Wat bijzonder allemaal! Wij kijken er ook erg naar uit! Fijn dat wij met jullie mee mogen genieten😊
  2. Nel Kraaijeveld:
    Prachtig weer😘😘
  3. Koos:
    28 januari 2018
    Leuk berichtje. We wachten met belangstelling op de volgende foto sessie.
    Goede voortzetting van jullie reis!
  4. Jiska:
    28 januari 2018
    Echt super gaaf klinkt Tasmanië ook. Dat belooft nog meer veel meer moois! Kom maar door. Ik zit er klaar voor 😊
  5. Joke:
    28 januari 2018
    Avontuurlijk allemaal! Jullie staan weer prachtig, daar aan zee!!!
  6. Annemieke:
    Veel plezier!!! 😘
  7. Hanneke:
    erg gaaf allemaal! X
  8. Anneke van Roosendaal:
    29 januari 2018
    Het is echt genieten. Ik geniet met jullie mee, met erge mooie foto,s.