‘Hartje’ Tasmanië

5 februari 2018 - Hobart, Australië

En opeens zitten we alweer op het vliegveld van Hobart om zo aan boord te stappen van onze vlucht naar Melbourne. Wat hebben we genoten van Tasmanië!

De laatste twee nachten hebben we op een geweldige camping in Huonville gestaan. Een vrij nieuwe camping aan een klein riviertje. Wij hadden een mooi plekje aan de rivier. De eigenaar heeft sinds november 2017 van de regering officieel toestemming om Tasmanian devils te fokken. Geweldig om deze beesten nu in het echt te zien. En wat zijn ze lelijk! Hahah!

In de rivier leven Platypussen. De eerste avond lieten zij zich helaas niet zien, maar gisteren hadden we geluk en zagen we er zelfs twee. Deze beesten lijken een beetje op bevers, maar dan met de bek van eend.

Tasmanië heeft veel indruk gemaakt. Heel bijzonder om op dit eiland zoveel verschillende natuur te zien: witte zandstrand en blauwe zee, grote bossen, hoge bergen en mooi heuvellandschap. Het is echt prachtig hier en we durven nu al te zeggen dat het eigenlijk te kort was en dat we heel graag nog eens terug gaan!

Maar eerst gaan we een klein stukje vliegen. Het is iets meer dan een uur. We overnachten twee nachten in Melbourne en dan halen we weer een camper op. Ook hier kijken we weer erg naar uit!