Eén visje...

20 januari 2018 - Monkey Mia, Australië

‘The lady in de purple t-shirt with a star.’ Een wijzende vinger naar mij. Jaaaaa!!

Ik overhandigde Arnold onze camera en stapte vanaf het strand snel het water in. Daar stond één van de vrijwilligers, die mij zojuist had uitgekozen uit alle mensen op het strand, op mij te wachten. Zij had een metalen emmer vast met daarin één vis en die mocht ik voeren aan de dolfijn die naast haar in het water lag. Ik mocht gewoon een wilde dolfijn voeren. Zooooo gaaf!

Gisteren brachten we al een bezoek aan de Dolphin Experience in Monkey Mia. We zagen hoe de dolfijnen in een speciaal afgezet gedeelte bij het strand kwamen waar de rangers de bezoekers informeerden over de dolfijnen. Geen fluitjes, geen dolfijnen die trucjes moeten doen en de dolfijnen mogen ook niet aangeraakt worden. De dolfijnen maken daar de dienst uit. Wel krijgen geselecteerden dolfijnen aan het einde van deze 25 minuten één vis en die mag iemand uit het publiek aan de dolfijn geven. Gisteren zagen we kinderen en andere volwassenen het water instappen, maar vanmorgen was de eer volledig aan mij. Dat gaat heel snel. De vis moest ik bij de staart vastpakken en via het wateroppervlak richting de bek van de dolfijn brengen.  ‘Mijn’ dolfijn Suprise vond de vis erg lekker en snokte die zo naar binnen. Echt heel bijzonder om dat te mogen doen!

1. Melissa♡:
    😍😍😍😍
  2. Eric, Bianca, Emiel en Melissa:
    20 januari 2018
    WoW! Dat is boffen zeg! Weer een mooie herinnering gemaakt tijdens deze reis 🐬🐬!
  3. Nel Kraaijeveld:
  7. Cynthia:
    😍😍😍
  8. Joke:
    21 januari 2018
    Ze zoeken nog personeel in Harderwijk!